Με γνώμονα την εξυπηρέτηση εφοπλιστικών και συναφών συμφερόντων, αλλά και την προσωπική υπεραξία του ίδιου του υπουργού κατατίθεται ένα καταστροφικό σχέδιο για τον κόλπο της Μεσσαράς μερικες φωτογραφίες για το πως σχεδιαζουν να κατασκευασουν το διαμετακομιστικο σταθμο κοντεινερ στο τυμπακι της κρητης o κεφαλογιαννης και τα τσιρακια του,οι οποιες βρισκονται στο επισημο site του υπουργειου http://info.yen.gr/gallery2/main.php?g2_itemId=442 μαζι με ενα βιντεο , για το πως ονειρευονται να καταστρεψουν την νοτια κρητη , πραγματικές εικόνες φρίκης αφου καθε τι ζωντανο πεθαινει απο τονους τσιμεντου!
ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΓΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΑΕΡΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ....
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ, ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ
ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ ΣΤΟ ΤΥΜΠΑΚΙ
|
Το λιμάνι στο νότο της Κρήτης προχωρά με τις “ευλογίες” του ΥΠΕΧΩΔΕ το οποίο το χαρακτηρίζει ως λιμάνι κοντέινερς που δεν έχει καμία σχέση με τα όσα υποδεικνύει το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο δείχνοντας ότι τέλειωσαν τα ψέματα για δήθεν σύνδεση της Κρήτης με τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ότι, απλά, πρόκειται για ένα λιμάνι που θα καλύψει ανάγκες της διεθνούς Εμπορικής Ναυτιλίας!
Την πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ στο νέο εθνικό χωροταξικό σχέδιο καταγγέλλουν οι “Αυτόνομοι Μηχανικοί της Ανατολικής Κρήτης” που αποκαλύπτουν τα όσα αναφέρονται στο σχέδιο.
Λιμάνι μόνο για κοντέινερς
Καμιά σχέση με την ανάπτυξη της περιοχής, το λιμάνι του Τυμπακίου, σύμφωνα με τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ, όπως αποκαλύπτουν οι “Αυτόνομοι Μηχανικοί”
Με τις “ευλογίες” του ΥΠΕΧΩΔΕ θα προχωρήσει το λιμάνι των εμπορευματοκιβωτίων στο νότο προβάλλοντάς το όμως ως ένα μικρό λιμάνι που δεν έχει καμία σχέση με τα όσα υποδεικνύει το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο. Oτι, δηλαδή, “τέλειωσαν τα ψέματα” για δήθεν σύνδεση της Κρήτης με τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ότι, απλά, πρόκειται για ένα λιμάνι που θα καλύψει ανάγκες της διεθνούς Εμπορικής Ναυτιλίας!
Την πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ στο νέο εθνικό χωροταξικό σχέδιο καταγγέλλουν οι “Αυτόνομοι Μηχανικοί της Ανατολικής Κρήτης” που αποκαλύπτουν τα όσα αναφέρονται στο σχέδιο. Όπως αναφέρουν οι “Αυτόνομοι Μηχανικοί” το ‘ΥΠΕΧΩΔΕ, που δύο χρόνια τώρα περιμέναμε να “μιλήσει” για τα σχέδια του υπουργείου Ναυτιλίας δημιουργίας λιμανιού διαμετακόμισης προϊόντων στον κόλπο της Μεσσαράς, επιτέλους «μίλησε», για να υποδείξει «εξειδικευμένο λιμένα εμπορευματοκιβωτίων» στον νότιο - κεντρικό ή νότιο- ανατολικό άξονα της Κρήτης. (Α2.2. σελ. 39). Η θέση στο χάρτη 6.2 ασαφής και τυχαία, αφού το Γενικό Πλαίσιο δε χωροθετεί με την έννοια της χρήσης γης καμιά δραστηριότητα” .Και όπως τονίζουν η θέση αυτή έρχεται να κρατήσει -προς το παρόν- απόσταση ασφαλείας από τη Μεσαρά που αρνείται επίμονα να φιλοξενήσει τέτοιο λιμάνι, αλλά και από την Ιεράπετρα που από την πρώτη στιγμή απέρριψε αυτή την προοπτική δηλώνοντας ότι δεν της «περισσεύει» χώρος για δραστηριότητες που δεν έχουν σχέση με την περιοχή. Ταυτόχρονα όμως η θέση αυτή υποδηλώνει, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στο Γενικό Πλαίσιο δεν υπάρχει η Εθνική Λιμενική Πύλη του Νότου που υποδεικνύει το Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο, ότι τέλειωσαν τα ψέματα για δήθεν σύνδεση της Κρήτης με τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο και ότι, απλά, πρόκειται για ένα λιμάνι που θα καλύψει ανάγκες της διεθνούς εμπορικής ναυτιλίας.
Χαρακτηριστικά, στο Γενικό Πλαίσιο, για τη σχέση της χώρας και επομένως και της Κρήτης με την ΝΑ Μεσόγειο, αναφέρεται ότι «αρνητικό παράγοντα συνιστά το ασταθές εξωτερικό περιβάλλον των χωρικών συστημάτων στα οποία εντάσσεται η χώρα (Βαλκάνια, Παρευξείνιες χώρες, Μέση Ανατολή – ΝΑ Μεσόγειος), η σταθεροποίηση των οποίων εξαρτάται κυρίως από διεθνείς πολιτικούς παράγοντες και συγκυρίες» και ότι «Η ραγδαία ανάπτυξη νέων οικονομιών – κυρίως στην Ασία – προκαλεί αυξημένες ανάγκες θαλάσσιων μεταφορών. Δίνεται έτσι η ευκαιρία στην ελληνική ναυτιλία να αναπτυχθεί περαιτέρω και να προσδώσει στον ελληνικό χώρο έναν οικονομικό δυναμισμό με διεθνείς επεκτάσεις, με τις αβεβαιότητες φυσικά που ισχύουν για τις διαδικασίες της παγκοσμιοποίησης» (σελ. 3-4).
Έτσι, το λιμάνι στη Νότια Κρήτη, απολύτως ασύνδετο με τις Πύλες – Πόλους και Άξονες ανάπτυξης (χάρτης 5), συνδέεται μόνο με τον «διαμήκη θαλάσσιο διάδρομο Γιβραλτάρ-Σουέζ», που «είναι σε θέση να προσδώσει στην Ελλάδα κομβικό ρόλο στις θαλάσσιες μεταφορές, με λειτουργίες μεταφόρτωσης στους θαλάσσιους διαδρόμους που διατρέχουν κατά μήκος τη Μεσόγειο, τον Εύξεινο Πόντο και την Αδριατική, καθώς και με τις διεθνείς συνδυασμένες μεταφορές» αν και αυτό γίνεται «διαμέσου κυρίως των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης οι οποίες αποτελούν ήδη σήμερα πραγματικότητα με σημαντικές προοπτικές μελλοντικής ενίσχυσης»! (σελ. 8)
Ποιός όμως είναι ο ρόλος του λιμανιού Ηρακλείου στο Γενικό Πλαίσιο;
«Για το λιμένα του Ηρακλείου, στον χρονικό ορίζοντα του Πλαισίου η κατεύθυνση είναι να επενδύσει περαιτέρω σε υποδομές ακτοπλοΐας αλλά και φιλοξενίας κρουαζιέρας (κυρίως) και θαλάσσιου τουρισμού. Η εμπορευματική του δραστηριότητα εξαρτάται από τη δημιουργία ή μη εξειδικευμένου κομβικού λιμένα εμπορευματοκιβωτίων (hub) στην νότια Κρήτη, την ενεργοποίηση του Αδριατικού / Ιόνιου Θαλάσσιου Αυτοκινητόδρομου των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και από την αύξηση του όγκου αλλά και την αλλαγή του τρόπου διάθεσης και εμπορίας των αγροτικών προϊόντων της Κρήτης.» (Α2.2 σελ. 38). Στην ίδια ενότητα, για το Ιόνιο προτείνεται για μεν την Ηγουμενίτσα αναβάθμιση του λιμένα της από λιμένα εξυπηρέτησης οχηματαγωγών – επιβατικών πλοίων σε σύνθετο λιμένα εξυπηρέτησης και μοναδοποιημένων εμπορευμάτων (εμπορευματοκιβώτια) μετά την λειτουργική σιδηροδρομική σύνδεσή του (Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα και Καλαμπάκα - Κοζάνη και από εκεί με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο), για δε τη Ναυτική Βιομηχανική Περιοχής Αστακού δημιουργία ελεύθερης ζώνης και επέκτασής των δραστηριοτήτων του και σε υπηρεσίες κόμβου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων (hub).
Και οι “Αυτόνομοι Μηχανικοί” καταλήγουν:
“Το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. «μίλησε»! Δεν παραιτείται από τα σχέδια που, χρόνια πρίν, στόχευσαν στη Γαυδοπούλα και, στη συνέχεια, στη νότια Κρήτη. Η νότιο - κεντρική και νότιο- ανατολική Κρήτη, που «άξονας ανάπτυξής της» δεν σημειώνεται καν στο χάρτη 5 των αξόνων ανάπτυξης θα «μιλήσει»;”
ΕΥΛΟΓΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
• Αν η γεωγραφική θέση της Κρήτης στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο από μόνη της αποτελεί πλεονέκτημα γιατί μεχρι σήμερα δεν έχουν αξιοποιηθεί οι υποδομές του λιμανιού Ηρακλείου;
• Γιατί η συγκεκριμένη δραστηριότητα ιδιαίτερα απαιτητική σε χώρους και σε πόρους πρέπει να εγκατασταθεί στον κόλπο της Μεσσαράς και όχι σε υφιστάμενες λιμενικές υποδομές στα πλαίσια μιας εθνικής λιμενικής πολιτικής; Μήπως για να ξεπεραστούν οι αντιδράσεις των εργαζομένων στα λιμάνια για την πολιτική ιδιωτικοποίησης του τομέα παροχής υπηρεσιών;
• Γιατί πρέπει να κατασκευαστούν λιμενικές υποδομές που θα υπηρετούν μονοποπωλιακά ανάγκες μιας και μόνο χώρας με το μέγιστο ρίσκο που αυτό συνεπάγεται;
• Γιατί αυτή η δραστηριότητα είναι απαραίτητη για την περιοχή τη στιγμή που, όχι η ίδια, αλλά μόνο τα «συνοδά έργα» του εμπορικού και τουριστικού λιμανιού σχετίζονται με την οικονομία της περιοχής και τη στιγμή που όχι μόνο δεν είναι δεδομένο ότι θα δώσει θέσεις εργασίας στην περιοχή αλλά πρόκειται να προκαλέσει ανεργία σε κλάδους της οικονομίας που ακυρώνει;
• Γιατί, προκειμένου να έχουμε στροφή της γεωργίας προς τα πιστοποιημένα προϊόντα, ανάπτυξη ποιοτικότερου τουρισμού με σεβασμό στο τοπίο και καλύτερη αξιοποίηση των φυσικών και πολιτιστικών πόρων της περιοχής, πρέπει πρώτα να εγκαταστήσουμε μια ξένη δραστηριότητα;
• Γιατί αφού θεωρείται δεδομένο ότι είναι σκόπιμη και βιώσιμη η λειτουργία ένος εμπορικού – τουριστικού λιμανιού και πολιτική χρήση του υφιστάμενου αεροδρομίου, υποδομές σχετικές με τις δραστηριότητες της περιοχής, δεν προγραμματίζεται η υλοποίησή τους ανεξάρτητα από ότι άλλο;
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΙΑ ΠΟΙΟΝ;
Τα λιμενικά έργα κοστίζουν πολύ σε χρήμα και φυσικούς πόρους. Δεν είναι δυνατόν να κατασκευάζονται μόνο και μόνο για να ανεβάζουν τους δείκτες της οικονομίας, ακυρώνοντας τους όρους της βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης χάριν μιας υψηλού ρίσκου δραστηριότητας που υπόκειται στις διακυμάνσεις του διεθνούς εμπορίου και τους όρους παροχής υπηρεσιών στα λιμάνια.
Αν η κατεύθυνση του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης επιβεβαιώνεται μέσα από μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, που μελετούν την ουσία και δεν αποτελούν διαβατήριο για τα έργα, η κυβέρνηση δεν έχει παρά να προγραμματίσει και να υλοποιήσει τα προτεινόμενα έργα της πύλης του νότου και της πολιτικής χρήσης του αεροδρομίου με τρόπο ώστε να υπηρετούν την ανάπτυξη του Νότου της Κρήτης και όχι ως αντισταθμιστικά έργα μιας επερχόμενης βλάβης του κόλπου της Μεσσαράς.
Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης
ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ |
Το θέμα είναι λίγο-πολύ γνωστό, ο υπουργός εμπορικής ναυτιλίας Μ. Κεφαλογιάννης Έχει την λαμπρή ιδέα να ξεπουλήσει μια ολόκληρη περιοχή της Κρήτης με σκοπό την δημιουργία σε αυτήν ενός τεράστιου διαμετακομιστικού λιμανιού για πλοία χωριτικότητας10.000 εμπορευματοκιβωτίων(κοντέινερς), που θα διακινούν 1 με 2 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως. Με γνώμονα την εξυπηρέτηση εφοπλιστικών και συναφών συμφερόντων, αλλά και την προσωπική υπεραξία του ίδιου του υπουργού κατατίθεται ένα καταστροφικό σχέδιο για τον κόλπο της Μεσσαράς. Η πρόταση-πακέτο πλασάρεται με το γνωστό περιτύλιγμα των καλών προθέσεων για την οικονομική ανάπτυξη του τόπου. Οι ντόπιοι υποστηρικτές τού έργου φυσικά και δεν είναι τυχαίοι. Οι πιο ένθερμοι, όπως ο αντιπρόεδρος του Οργανισμού Λιμένων Ηρακλείου Αντωνακάκης κατά (όχι και τόσο) περίεργη σύμπτωση είναι ο διευθυντής του πολιτικού γραφείου του υπουργού. Σε δεύτερη θέση έρχεται ο Σ. Λυριτζάκης, διευθύνων πολιτικός μηχανικός στον Ο.Λ.Η., ο οποίος διασυνδέεται με τους παραπάνω , και στο παρελθόν έχει κατηγορηθεί με βαρύτατες κατηγορίες για απάτη κατά του δημοσίου και υπεξαίρεση χρημάτων στην γνωστή υπόθεση της κατάρρευσης της προβλήτας στο λιμάνι Ηρακλείου. Είναι φανερό λοιπόν ότι κάποιοι τρίβουν τα χέρια τους, και κάτι μας λέει ότι δεν το κάνουν με γνώμονα το καλό του τόπου. Όλο το σκηνικό αυτό είναι επίσης διανθισμένο με ξεκάθαρα αβάσιμες υποσχέσεις για "εργασία και χαρά". Η πραγματικότητα είναι ότι το ξεπούλημα (σε Κινεζικού-Κορεατικού-Αραβικού-Ελληνικού κεφαλαίου συμφέροντα) της συγκεκριμένης περιοχής θα σημαίνει την αλλοίωση της τωρινής καθημερινότητας σε όλο το πλέγμα των κοινωνικών, οικονομικών, πολιτιστικών σχέσεων και δεδομένων. Ένας τόπος που ζεί ουσιαστικά από τη γη και τον τουρισμό θα μετατραπεί σε ένα λιμάνι τέρας, ένα απέραντο εργοτάξιο , ένα μνημείο περιβαλλοντικής καταστροφής. Η ήπια μορφή και δομή των όποιων βιοποριστικών τουριστικών εργασιών θα εξαφανιστεί μαζί με τις φυσικές ομορφιές και την ιστορικότητα του τόπου. Αντ' αυτού υπόσχονται διεθνή προβολή μέσω του λιμανιού . Ποιος όμως θα έρθει να θαυμάσει μια χαβούζα από τσιμέντο και ατσάλι; Οι "από πάνω" λένε πως θα σεβαστούν τη γνώμη των κατοίκων. Έχουμε την τύχη και την επιλογή να έχουμε μνήμη. Και αυτή μας λέει ότι αυτά τα λόγια, εκτός από ψεύτικα έχουν καταντήσει πλέον και βαρετά. Τα ίδια ακριβώς λόγια- υποσχέσεις είχαμε ακούσει και στην περίπτωση της Γαυδοπούλας πριν από 8 περίπου χρόνια. Σε ένα αντίστοιχο σχεδιασμό, τα τότε αφεντικά επιθυμούσαν, για τα φράγκα βεβαίως, να μετατρέψουν τη Γαυδοπούλα σε σταθμό ανεφοδιασμού για τάνκερς (σε βενζινάδικο δηλαδή) και να αφανίσουν από το χάρτη το συγκεκριμένο νησάκι, και την Γαύδο, αδιαφορώντας για την ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή στα νότια παράλια της Κρήτης. Η Γαυδοπούλα (όπως και ο κόλπος της Μεσσαράς) προστατεύεται από το περιβαλλοντικό πρόγραμμα "Natura 2000", κάτι που δε φαίνεται να τους απασχόλησε καθόλου. Η τοπική κοινωνία των γύρω περιοχών αλλά και το σύνολο των Χανιωτών ήταν αυτοί που αγωνίστηκαν και έθεσαν φραγμούς στις επιδιώξεις τους. Με την αντίσταση τους υποχρέωσαν το νομαρχιακό συμβούλιο των Χανίων να απορρίψει με συντριπτική πλειοψηφία την μελέτη και το συμβούλιο επικρατείας να κλέισει την υπόθεση. Αυτό ακριβώς πρέπει να γίνει και σε αυτήν την περίπτωση. Και εδώ έχουν αρχίσει να ακούγονται οι πρώτες φωνές αντίστασης. Μέσα στην σύγχυση των υποσχέσεων της εξουσίας υπάρχουν άνθρωποι που προσπαθούν να δουν καθαρά τι μέλλον κρύβουν τα "δώρα των αρχόντων". Επομένως το σενάριο για το λιμάνι, καλά θα κάνουν να το κρύψουν στα συρτάρια τους. Είναι γνωστό ότι η Κρήτη θεωρείται ακριβό φιλέτο και "μαγαζί γωνία". Η γεωγραφική θέση της Κρήτης αποτελεί κόμβο στρατηγικής σημασίας και γι' αυτό έχει αποτελέσει στόχο στρατιωτικών και οικονομικών συμφερόντων. Κι αν τη θέση των ένστολων παίρνουν τώρα κουστουμαρισμένοι, χαριτωμένοι και αδηφάγοι επιχειρηματίες και πολιτικοί με τίποτα δεν μπορεί να καλυφθεί η ομοιότητα των καταστροφικών τους σχεδίων. Μένει λοιπόν να οργανωθούμε συλλογικά για να τα ανατρέψουμε. ΟΤΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΓΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΑΕΡΑ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΠΩΣ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΔΕΝ ΤΡΩΓΕΤΑΙ.... Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΔΕΝ ΚΑΘΑΡΙΖΕΤΑΙ, ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΔΙΑΜΕΤΑΚΟΜΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ ΣΤΟ ΤΥΜΠΑΚ Κατάληψη Ευαγγελισμού, Θεοτοκοπούλου 18 Ηράκλειο |
Ηχηρό «όχι» στη λειτουργία του λατομείου στο Βαχό είπαν χθες φορείς, κάτοικοι της περιοχής και μέλη του Συλλόγου Βιαννιτών Ηρακλείου “Ο Πατούχας”, κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης που πραγματοποίησαν στη θέση “Σπαστήρας”, στη διακλάδωση προς το λατομείο.
Οι κάτοικοι αγωνιούν για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα έχει η λειτουργία του λατομείου τόσο για το περιβάλλον όσο και για την υγεία των ανθρώπων που μένουν εκεί.
Όλοι όσοι έλαβαν μέρος στην κινητοποίηση τόνισαν πως η συγκεκριμένη λειτουργία δε συνάδει με το γεγονός ότι η περιοχή, στην οποία παρατηρείται η λατομική δραστηριότητα, προστατεύεται από τη συνθήκη Natura 2000. Έκαναν λόγο για υποβάθμιση της περιοχής του δήμου και των όρων διαβίωσης των κατοίκων, οι οποίοι και αγανακτούν.
Από τη χθεσινή κινητοποίηση προέκυψε μία επιτροπή που ανέλαβε να επιδώσει το επόμενο διάστημα ψήφισμα στη νομάρχη Ηρακλείου, από την οποία θα ζητά την παρέμβασή της ώστε να παύσει η λειτουργία του λατομείου, καθώς, όπως οι κάτοικοι της περιοχής, δεν τηρείται η λατομική νομοθεσία και η προστασία του περιβάλλοντος.
Σημειώνεται πως κατά τη διάρκεια της κινητοποίησης επικράτησε ένταση όταν, σε ομιλία του, ο δήμαρχος Βιάννου, Μανώλης Κλαδάκης, είπε «ναι» στη λειτουργία του λατομείου, μακριά, όμως, από την προστατευμένη περιοχή και τα σπίτια.
“Φύλλο και φτερό” κάνουν τώρα τα οικονομοτεχνικά στοιχεία του έργου στο φράγμα Αποσελέμη εισαγγελέας και οικονομικός επιθεωρητής Κρήτης!
Με αφορμή τις “ορφανές” επιταγές για πληρωμή λογαριασμών στο φράγμα Αποσελέμη ,που αποκάλυψε τον περασμένο Οκτώβριο η “Π” ,το υπουργείο έδωσε εντολή στον οικονομικό επιθεωρητή Κρήτης Μανόλη Χριστοδουλάκη να κάνει πλέον πλήρη έλεγχο στο έργο, ενώ έχει ήδη πάρει τον φάκελο της υπόθεσης και ο εισαγγελέας Ηρακλείου κ.Μαρκάκης ο οποίος και διέταξε προκαταρκτική εξέταση.
Η υπόθεση παίρνει τεράστιες διαστάσεις καθώς πρόκειται για σκαστή υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος, πλαστογραφίες και μάλιστα όλα δείχνουν ότι πίσω από την ιστορία βρίσκεται ένα δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα πρώην κρατικός αξιωματούχος!Μεγαλύτερη…ουρά από ότι αρχικά φαινόταν έχει η υπόθεση με τις «ορφανές» επιταγές στο φράγμα Αποσελέμη που αποκάλυψε τον περασμένο Οκτώβριο η “Π”. Το υπουργείο Οικονομίας έδωσε εντολή στον οικονομικό επιθεωρητή Κρήτης Μανόλη Χριστοδουλάκη να κάνει πλέον πλήρη έλεγχο στο έργο του φράγματος Αποσλέμη, ενώ έχει ήδη πάρει τον φάκελο της υπόθεσης και ο εισαγγελέας Ηρακλείου κ.Μαρκάκης ο οποίος και έδωσε εντολή για προκαταρκτική εξέταση. Η υπόθεση παίρνει τεράστιες διαστάσεις καθώς πρόκειται για σκαστή υπεξαίρεση δημοσίου χρήματος, πλαστογραφίες και μάλιστα όλα δείχνουν ότι πίσω από την ιστορία βρίσκεται ένα δημόσιο πρόσωπο και μάλιστα πρώην κρατικός αξιωματούχος!
Η “Π” αποκάλυψε στις 15 Οκτωβρίου ότι λίγες ημέρες πριν οι υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ, η Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και η Τράπεζα της Ελλάδος με τον ανάδοχο του έργου δοκίμασαν μια έκπληξη. Ότι είχαν πληρωθεί τρεις επιταγές για το έργο συνολικού ύψους 266.000 ευρώ περίπου σε «άγνωστο» πρόσωπο που δεν έχει καμία σχέση με το έργο! Και αυτό προέκυψε όταν ο ανάδοχος είχε στα χέρια του πια τον λογαριασμό για να πληρωθεί το έργο!
«Δεν μπορώ να σας πω τίποτα, ο έλεγχος είναι σε πλήρη εξέλιξη» είπε στην ‘Π’ ο οικονομικός επιθεωρητής κ.Μανόλης Χριστοδουλάκης ο οποίος δεν θέλησε να κάνει κανένα σχόλιο για την ουσία της υπόθεσης και το που βρίσκεται η έρευνα. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της ‘Π’ ο οικονομικός επιθεωρητής έχει πάρει εντολή να κάνει φύλλο και φτερό τα οικονομοτεχνικά στοιχεία και παραστατικά του έργου το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, έχει ένα τεράστιο οικονομικό αντικείμενο. Πάνω από 150 εκατομμύρια ευρώ συνολικά και κύρια χρηματοδότηση από το ευρωπαϊκό Ταμείο Συνοχής…
Η έρευνα που ακολούθησε έδειξε ότι υπήρχε λόγος που έγιναν οι πλαστογραφήσεις και η υπεξαίρεση. Κάποιος δεν είχε πληρώσει για αρκετό καιρό τις εισφορές εργαζόμενων(στην Περιφέρεια) και κάποια στιγμή το ΙΚΑ ήρθε να ζητήσει τα χρήματα. Πριν τον ανακαλύψουν φαίνεται πως σκέφτηκε να βάλει στο χέρι κάποια χρήματα από το φράγμα Αποσελέμη για να καλύψει το…άνοιγμα στο ΙΚΑ. Και είσέπραξε το ποσό των 266 χιλιάδων ευρώ το οποίο εντοπίστηκε στον έλεγχο που έγινε, αλλά και όταν ο ανάδοχος πήγε να πληρωθεί κανονικά τις εργασίες που είχε κάνει…
Και μόνο το γεγονός αυτό-το πόσο εύκολα κάποιος “έβαλε χέρι” στο ταμείο του φράγματος Αποσελέμη-αλλά και το τεράστιο πακέτο που διαχειρίζεται έβαλε σε σκέψεις το υπουργείο Οικονομίας που έδωσε εντολή στον επιθεωρητή να μπει μέσα στο έργο και να ελέγξει τα πάντα!
Τώρα πάντως αναμένεται να ξεκαθαρίσουν όλα. Ο έλεγχος του επιθεωρητή και η παρέμβαση του εισαγγελέα θα δείξουν και το δράστη και το μέγεθος της απάτης.
Από πλευράς διοίκησης πάντως η έρευνα προχώρησε με αργούς ρυθμούς.Σχεδόν είχε κολλήσει παρά το γεγονός ότι είχε αντιδράσει τόσο το ΥΠΕΧΩΔΕ όσο και η Περιφέρεια Κρήτης. Ο κ.Τσόκας είχε χαρακτηρίσει το περιστατικό πολύ σοβαρό, αντικατέστησαν τον υπόλογο του έργου, αλλά παρά το ότι τον είχαν καλέσει επανειλημμένα δεν προσήλθε καν να δώσει εξηγήσεις!
«Εμείς μόλις μάθαμε το όλο θέμα που προέκυψε κινηθήκαμε για να δούμε τι συμβαίνει. Εκείνο όμως που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ότι ο υπόλογος δεν ελέγχεται από καμία υπηρεσία και πολύ περισσότερο από εμάς. Ελέγχεται μόνο από τον επίτροπο και υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες’ ανέφερε τότε ο κ.Σακκαδάκης επισημαίνοντας ότι παρόλα αυτά η Περιφέρεια τον αντικατέστησε με άλλο υπάλληλο από τη Νομαρχία Ηρακλείου και διεξάγει έρευνα η οποία θα δείξει τι συνέβη. Γιατί όμως δεν έχει κληθεί ο ίδιος ο υπόλογος να πει τι συνέβη;
«Τον έχουμε καλέσει και θα έρθει να δώσει τη δική του θέση» απάντησε ο κ.Σακκαδάκης που ξεκαθαρίζει ότι από την πρώτη στιγμή οι υπηρεσίες κινήθηκαν στην κατεύθυνση να διαλευκανθεί αυτή η υπόθεση. Είναι πάντως απορίας άξιον το πώς δεν έχει ακόμη εμφανιστεί ο υπάλληλος και επικαλείται φόρτο εργασίας για να δώσει εξηγήσεις…
Επίσης ο κ.Σακκαδάκης όταν ερωτήθηκε πως είναι δυνατόν να οριστεί υπόλογος ένας υπαλληλος που στο παρελθόν έχει εμπλακεί σε άλλες δικαστικές και ποινικές υποθέσεις είπε πως εκείνος δεν γνώριζε τίποτα και δεν υπάρχει κάτι από την υπηρεσία του σχετικά με άλλη εμπλοκή…
(πηγή : http://www.patris.gr/articles/149976?PHPSESSID=420f6e9415a8b184be8f4034d17c059c )
Λαϊκή Συνέλευση κατοίκων για το Νέο Αεροδρόμιο στο Καστέλι
" Λαϊκη Συνέλευση των κατοίκων των χωριών που εμπλέκονται στην κατασκευή του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Πεδιάδος έγινε χθες στο χωριό Ευαγγελισμός του Δήμου Καστελίου για την συγκρότηση ενιαίου μετώπου ενόψει της δημόσιας διαβούλευσης με το ΥΠΕΧΩΔΕ. "Η αποψινή λαϊκή συνέλευση στο δήμο Καστελίου θα δείξει ξεκάθαρα τις πρώτες θέσεις των κατοίκων της περιοχής για το υπό σχεδιασμό νέο αεροδρόμιο ενώ η δημοτική Αρχή επιχειρεί να συγκροτήσει ένα ενιαίο διεκδικητικό μέτωπο. Χθες το βράδυ έγινε λαϊκή συνέλευση και στον οικισμό του Ευαγγελισμού απ’όπου σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα απαλλοτριωθεί το 60% της συνολικής έκτασης! περισσότερα...
"Χαρταετοί" ενάντια στην τσιμεντοποίηση
των Αγίων Αποστόλων Χανίων
Μήνυμα ενάντια στην τσιμεντοποίηση των Αγίων Αποστόλων έστειλαν χθες οι Χανιώτες που για μια ακόμη χρονιά ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Επιτροπής Ενάντια στο ξεπούλημα της περιοχής και επέλεξαν την παραλία αυτή για να πετάξουν τον χαρταετό τους και να δοκιμάσουν σαρακοστιανά εδέσματα.
Είναι, ως γνωστόν, η πιο κοντινή παραλία στην πόλη των Χανίων που δεν έχει... τσιμεντοποιηθεί και έχει πρόσβαση ελεύθερη για όλους. Στην ίδια περιοχή πραγματοποίησε τη γιορτή του ο Δήμος Νέας Κυδωνίας.
Σε ανακοίνωση της Επιτροπής επισημαίνεται ότι "οι Άγιοι Απόστολοι ανήκουν στους πολίτες" και τονίζεται η ανάγκη "αγώνων παντού για την προστασία των ελεύθερων χώρων".
Όπως σημειώνουν τα μέλη της Επιτροπής, "κάνοντας μια ανασκόπηση των αγώνων των τελευταίων χρόνων, από τότε που η περιοχή θεωρήθηκε κερδοφόρο «φιλέτο» για εκποίηση από την Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Ε., βλέπουμε πως έχουμε κάνει αρκετά βήματα προς τη σωτηρία της.
Ωστόσο, πρέπει να συνεχίσουμε αμείωτο τον αγώνα, γιατί: Δεν υπάρχει καμία ασφάλεια όσο νομικά η περιοχή είναι ιδιοκτησία της Ε.Τ.Α. Α.Ε. , ενώ η πολιτική της «άγριας ανάπτυξης» και του ξεπουλήματος του δημόσιου πλούτου παραμένει κυρίαρχη. Είναι γνωστό επίσης πως η υπάρχουσα νομοθεσία ευνοεί την ιδιωτική κερδοσκοπική εκμετάλλευση του αιγιαλού.
Υπενθυμίζουμε, επίσης, τους επιμέρους στόχους:
• Να κηρυχτεί η περιοχή «περιαστικό πράσινο»
• Να επιστραφεί η περιοχή στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Τονίζουμε πως είναι ιδιαίτερα θετικό πως τα τελευταία χρόνια, όχι μόνο στα Χανιά, αλλά και παντού στην Ελλάδα, γίνονται σκληροί αγώνες για να σωθούν από την τσιμεντοποίηση οι τελευταίοι ελεύθεροι χώροι μέσα στις πόλεις, αλλά και γύρω από αυτές. Για παράδειγμα, στα Χανιά έχουμε τις κινήσεις για το Στρ. Μαρκοπούλου, το Παλιό Νοσοκομείο, την προστασία του πευκοδάσους του Αγ. Ματθαίου, τη μικρή παραλιακή έκταση στον χώρο της πρώην ΑΒΕΑ κ.ά. Στην περιοχή του Δήμου Ηρακλείου κινήσεις για την προστασία πάρκων μέσα στην πόλη, ενώ στις Γούρνες δραστηριοποιείται επιτροπή για την αποτροπή της πώλησης της έκτασης της πρώην αμερικανικής βάσης από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου σε ιδιώτες για κατασκευή ξενοδοχείων. Στην Αθήνα, οι πολίτες αγωνίζονται σκληρά για την προστασία των ελάχιστων ελεύθερων χώρων, ενάντια σε πανίσχυρα οικονομικά συμφέροντα και διαπλεκόμενους με αυτά δημάρχους.
Το δυνάμωμα αυτών των κινημάτων και η αλληλοϋποστήριξή τους μπορούν να φέρουν σημαντικές νίκες. Γι’ αυτό και προσπαθούμε πλέον να προβάλλονται αυτές οι κινήσεις κατά τη διάρκεια της γιορτής της Καθαράς Δευτέρας.
Τέλος, επιστρέφοντας στο θέμα των Αγ. Αποστόλων, είναι ανάγκη όλοι να αποφεύγουμε ενέργειες που βλάπτουν την περιοχή και ενοχλούν όσους τη χρησιμοποιούν και τη χαίρονται: Όχι αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες εκτός των ασφάλτινων δρόμων, όχι σκουπίδια, όχι ρύπανση, όχι καταστροφή του πράσινου, όχι καταπατήσεις και αυθαιρεσίες. Είναι απαράδεκτες οι καταστροφές κάδων σκουπιδιών, φωτιστικών κ.ά. έργων του τοπικού Δήμου, που κάνει πραγματικά προσπάθειες για την αναβάθμιση της περιοχής. Η καθημερινή φροντίδα και προστασία της περιοχής δεν είναι μόνο υπόθεση των «αρχών», αλλα και του καθενός μας".
Το μέλος της Επιτροπής Ενάντια στο Ξεπούλημα των Αγίων Αποστόλων, Νίκος Παπαντωνάκης, δήλωσε ότι ο αγώνας που η Επιτροπή έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια, "έχει στεφθεί με επιτυχία καθώς έχουμε καταφέρει να αντικρούσουμε τις ορέξεις του μεγάλου κεφαλαίου για τις μεταποιήσεις της περιοχής, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι τελείωσε κάτι. Εμείς θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μέχρι την τελική νίκη που στόχος είναι να περάσει η περιοχή των Αγίων Αποστόλων στην τοπική αυτοδιοίκηση με τη δέσμευσή της βέβαια ότι δεν θα τσιμεντοποιηθεί".
Ο ίδιος επεσήμανε ότι "υπάρχουν κι άλλοι ελεύθεροι χώροι και στην πόλη των Χανίων και σε ολόκληρο τον νομό, όπως είναι το στρατόπεδο Μαρκοπούλου που πρέπει να αποδοθούν στην κοινωνία, δηλαδή στον λαό".
περισσότερα
ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΓ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ (Επιτροπή Αγ. Αποστόλων)
Προκήρυξη της Επιτροπής Αγ. Αποστόλων για τους ελεύθερους χώρους (Επιτροπή Αγ. Αποστόλων)
Sos για τους υγροβιότοπους της Κρήτης
Sos εκπέμπουν οι επιστήμονες για τους υγροβιότοπους της Κρήτης, οι οποίοι υποβαθμίζονται καθημερινά λόγω της υπεράντλησης και της μόλυνσης εξαιτίας των φυτοφαρμάκων. Επιπλέον οι υγροβιότοποι του νησιού μολύνονται και από τα απόβλητα των ελαιουργειων, ενώ τα οικοσυστήματα αυτά κινδυνεύουν με συρρίκνωση λόγω των κλιματικών αλλαγών. Η υποβάθμιση των υγρότοπων έχει προκαλέσει μειώσεις πληθυσμών ενδημικών ζώων και φυτών.
Τι βρήκαν οι ελεγκτές για την υπόθεση Τοπλού
Οι καταστάσεις της MΙNΟAN GRΟUP δημοσιεύθηκαν μόλις την Παρασκευή και με μια καθυστέρηση 8 μηνών καθώς είχαν ζητήσει παράταση- ίσως και λόγω της επικείμενης απόφασης του ΣτΕ-και δείχνουν ότι όλος ο σχεδιασμός κρέμεται σε μια κλωστή, ενώ πολύ σημαντική και καίρια για το μέλλον αυτής της επένδυσης εμφανίζεται η δικαστική.
Οι ορκωτοί ελεγκτές που έκαναν τον έλεγχο επισημαίνουν τις σημαντικές αμφιβολίες που για τη βιωσιμότητα της εταιρείας παρά την πολύ διπλωματική γλώσσα που χρησιμοποιούν. Ο οίκος PrΙcewaterhοuse Cοοpers χωρίς να διατυπώνει τυπική επιφύλαξη, παρατηρεί ότι υπάρχουν "ουσιώδεις αβεβαιότητες που μπορούν να εγείρουν σημαντικές αμφιβολίες για την ικανότητα της εταιρείας να συνεχίσει ως δρώσα οικονομική μονάδα". Οι αβεβαιότητες αυτές προκύπτουν από την ανάγκη της εταιρείας να εξεύρει κεφάλαια για να καλύψει τα τρέχοντα έξοδά της έως ότου εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και η αβεβαιότητα ως προς την έκβαση της δίκης σε συνδυασμό και με άλλους παράγοντες.
Στο ίδιο έγγραφο το Δ.Σ. της MΙNΟAΝ παραδέχεται ότι η εταιρεία δεν διαθέτει κεφάλαια για να καλύψει τα τρέχοντα έξοδά της στους αμέσως προσεχείς μήνες, και για το λόγο αυτό θέτει σ’ εφαρμογή πρόγραμμα περικοπής δαπανών. Αναφέρει όμως ότι αναζητεί χρηματοδότηση από διάφορες πηγές.
Ταυτόχρονα η MINOAN αναγγέλλει ότι διεξάγει επαφές με σκοπό τη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της σε άλλους τομείς. Ανάλογα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, προσθέτει, θ' αποφασίσει αν θα συνεχίσει την προσπάθεια για το Κάβο Σίδερο ή αν θα στραφεί προς άλλες κατευθύνσεις.
Ως προς τη βιωσιμότητα της εταιρείας, το διοικητικό συμβούλιο υποστηρίζει ότι η αξία των δικαιωμάτων της στο Κάβο Σίδερο, το οποίο χαρακτηρίζει ως περιουσιακό της στοιχείο, σε συνδυασμό με τις προσπάθειες για ανάπτυξη νέων δραστηριο¬τήτων, της προσδίδουν αξία μεγαλύτερη από την τρέχουσα χρηματιστηριακή της αξία και της επιτρέπουν να θεωρεί ότι μπορεί να παραμείνει βιώσιμη.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό, μεγάλο μέρος των τρεχόντων εξόδων της εταιρείας αντιπροσωπεύει αμοιβές των στελεχών της. Συγκεκριμένα, κονδύλι 1.140.000 Ευρώ περίπου δαπανήθηκε σε μετρητά κατά το δεκαοκτάμηνο Απριλίου 2007 - Σεπτεμβρίου 2008 για τις κάθε λογής αποδοχές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου. Από αυτά, ποσό 570.000 Ευρώ περίπου, δηλαδή 31.500 Ευρώ το μήνα, αντιστοιχεί στις αποδοχές του προέδρου της εταιρείας που κατά το ίδιο χρονικό διάστημα πήρε άλλες 830.000 Ευρώ (46.000 Ευρώ το μήνα) σε μετοχές.
Για το θέμα της εγγύησης που είχε παράσχει η τράπεζα Singer & Friedlander, που πτώχευσε στα τέλη του περασμένου χρόνου, η MΙNΟAN αναφέρει ότι έχει εξεύρει νέο εγγυητή και ετοιμάζονται ήδη τα σχετικά έγγραφα.
( πηγή : http://www.patris.gr/articles/152299)
4 Ημέρες στο κέντρο του Ηρακλείου
7 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ
ΣΑΒΒΑΤΟ 30/5
ώρα 18:00 - ενημέρωση :
για τοπικά περιβαλλοντικά ζητήματα :
- αιολικό πάρκο στο αποπηγάδι
- αεροδρόμιο καστελλίου
και συζήτηση
Πιέζουν και οι…Αμερικάνοι για το Τοπλού!
Μετά τις περίφημες πιέσεις Μπλερ, τώρα πιέζουν και οι…Αμερικάνοι για το Τοπλού! Αυτό διαρρέουν οι Αγγλοι που θέλουν να κάνουν την επένδυση στο Τοπλού παρά την απόφαση του ΣτΕ.
Οι ίδιοι λένε ότι δεν παραιτούνται της επένδυσης και ότι ενδιαφέρονται οι Αμερικάνοι ενώ στελέχη του Κογκρέσου πίεσαν την υπουργό Εξωτερικών κ. Ντ. Μπακογιάννη κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψής της στην Αμερική!
Τα στελέχη της αγγλικής εταιρείας φέρονται αποφασισμένα να υλοποιήσουν τα σχέδια στο ακρωτήρι Κάβο Σίδερο στη Σητεία, τροποποιώντας και προσαρμόζοντας τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας θεωρώντας μάλιστα ότι το Συμβούλιο δεν ακυρώνει το έργο στο σύνολό του (χαρακτηριστικά αναφέρουν πως δεν απαγορεύει τη δόμηση στη συγκεκριμένη έκταση) αλλά μόνο συγκεκριμένα σημεία της ΜΠΕ, τα οποία θα γνωστοποιηθούν περί τα τέλη του έτους όταν καθαρογραφεί και ανακοινωθεί επισήμως η σχετική γνωμοδότηση.
Έτσι, λένε τώρα ότι όταν γίνουν γνωστοί οι λόγοι ακύρωσης της Μελέτης η Minoan σχεδιάζει να αλλάξει τα σημεία που έρχονται σε αντίθεση με την απόφαση του ΣτΕ, ώστε να ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίηση της επένδυσης.(πηγή : www.patris.gr)
“Υπό απειλή” το πράσινο και οι ελεύθεροι χώροι
Τα Χανιά χρειάζονται πράσινο και ελεύθερους χώρους επισημαίνει η Οικολογική Πρωτοβουλία Χανίων. Σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι “οι λιγοστοί ελεύθεροι χώροι και οι χώροι πρασίνου της πόλης των Χανίων κινδυνεύουν.
Η εγκατάλειψη και η αδιαφορία αλλά και η έλλειψη θέλησης να στεναχωρήσουν επιχειρηματικά ή οικοδομικά συμφέροντα από το κράτος και τον Δήμο, οδηγούν στον ολοένα μεγαλύτερο περιορισμό των ελεύθερων χώρων και του πράσινου και δημιουργούν μια πόλη εχθρική για τους πλέον αδύναμους κατοίκους της, τα παιδιά, τους ηλικιωμένους, τους πεζούς και τους ποδηλάτες, τους μετανάστες και τα φτωχότερα στρώματα”.
Η Οικολογική Πρωτοβουλία αναφέρεται σε συγκεκριμένους ελεύθερους χώρους που απειλούνται, τονίζοντας τα εξής:
«Άγιοι Απόστολοι: Μονάχα οι κινητοποιήσεις της Επιτροπής Αγώνα Ενάντια στο Ξεπούλημα των Αγίων Αποστόλων έχουν καταφέρει να αποτρέψουν τα σχέδια για οικοδόμηση Συνεδριακού Κέντρου και Ξενοδοχείου για 1.000 - 2.000 άτομα και την ιδωτικοποίηση ολόκληρης ή τμήματος της δημόσιας έκτασης των 584 στρεμμάτων με τις τέσσερις παραλίες. Τα δασάκια της περιοχής δημιουργήθηκαν πριν 70 και πλέον χρόνια από τους μαθητές των σχολείων των Χανίων παράλληλα με την κατασκευή των Παιδικών Εξοχών, των κατασκηνώσεων από τις οποίες πέρασαν χιλιάδες παιδιά και σήμερα στέκουν ερειπωμένες, μνημείο αδιαφορίας και ανικανότητας του συνόλου της πολιτικής ηγεσίας της πόλης και του νομού τα τελευταία χρόνια. Οι 11.500 υπογραφές ενάντια στο ξεπούλημα και την τσιμεντοποίηση πάγωσαν τα σχέδια εδώ και 10 χρόνια, ενώ πρόσφατα λήφθηκαν κάποια μέτρα για την καθαριότητα και τον έλεγχο καντίνων και ομπρελών, μένουν πολλά όμως ακόμη να γίνουν.
Στρατόπεδο Μαρκοπούλου: Η απειλή της τσιμεντοποίησης με τη δημιουργία οικοδομικών τετραγώνων και Δικαστηρίων μετά την αποχώρηση των στρατιωτικών εγκαταστάσεων, όταν αυτή γίνει, βρίσκει σύμμαχο στη στάση του Δήμου, που αρνείται να διεκδικήσει το σύνολο της έκτασης για σχολείο και πάρκο και να συσπειρώσει τους πολίτες και τους φορείς γύρω από αυτό τον κοινό στόχο. Για τα Δικαστήρια υπάρχει άλλη λύση, η μεταφορά κάποιων υπηρεσιών της Νομαρχίας σε άλλο χώρο και η διάθεση επιπλέον του κτηρίου των παλιών Δικαστικών Φυλακών, μιας και πρόκειται να μεταφερθούν στην Αγιά.
ΑΒΕΑ: Το βόρειο τμήμα (προς την παραλία) του χώρου της ΑΒΕΑ, δίπλα στο νέο σχολείο είναι χαρακτηρισμένος χώρος πρασίνου και άθλησης. Εν τούτοις, η "δική μας" Τράπεζα Χανίων παρουσίασε σχέδια για δημιουργία πολυώροφου ξενοδοχείου και χώρων υπόγειας στάθμευσης. Πρόσφατα κυκλοφορούν σχεδιασμοί για 10ώροφες (!) πολυκατοικίες δίπλα στο σχολείο, σε μια γειτονιά και μια πόλη που της λείπει το πράσινο και το οξυγόνο.
Παρκάκι "Ρέμβης": Στον χώρο το πρώην ΠΙΚΠΑ, απέναντι από το Ωδείο, τα ΙΧ "τρύπωσαν" και δημιούργησαν ένα de facto, αυθαίρετο πάρκινγκ, σε έναν χώρο που κατά δήλωση του Δήμου και της Αρχαιολογίας προορίζεται για χώρος πρασίνου (και γι’ αυτό αρνήθηκαν την πρόταση του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών για να φτιαχτεί νηπιαγωγείο, μιας και η πολιτική ηγεσία του τόπου έχει αφήσει νηπιαγωγεία σε υπόγεια και απαράδεκτους ενοικιαζόμενους χώρους). Περιμένουμε να δούμε πότε θα γίνει το παρκάκι στη Ρέμβη!
Παλιό Νοσοκομείο: Η εγκατάλειψη του παλιού Νοσοκομείου είναι διαχρονικό έργο, επίτευγμα για το οποίο μπορούν να υπερηφανεύονται η τωρινή κι η προηγούμενη δημοτική αρχή, η τωρινή κι η προηγούμενη κυβέρνηση. Πολύ σύντομα, μετά από τόσα χρόνια εγκατάλειψης, η μόνη εφικτή λύση θα είναι η πλήρης κατεδάφιση του κτηρίου. Θα γίνει όμως εκεί χώρος πρασίνου, ή θα προκύψουν κι άλλα υπόγεια και υπέργεια πάρκινγκ και κτήρια τέρατα;
Πρώην Ψυχιατρείο: Εδώ μας προέκυψαν και οι "ανάγκες" των καλών μας "συμμάχων" και κυκλοφορούν σχέδια για "ιατρικό τουρισμό" και για δέσμευση του χώρου για αποκατάσταση στρατιωτικών που παρουσιάζουν ψυχικά προβλήματα από τη συμμετοχή τους στους διάφορους πολέμους στην ευρύτερη περιοχή. Μπορεί το ψυχιατρείο να έκλεισε, η επανένταξη όμως χρειάζεται κάποιους χώρους. Το πράσινο στον χώρο του πρώην Ψυχιατρείου δεν θα έπρεπε να είναι υπό διαπραγμάτευση για κανένα λόγο, σε μια πόλη όπως τα Χανιά που έχουν νέφος εξαιτίας του πετρελαϊκού σταθμού της Ξυλοκαμάρας και της πληθώρας των ΙΧ.
Κτήριο πρώην ΙΚΑ: Άλλο ένα εγκαταλελειμμένο κτήριο στο κέντρο της πόλης των Χανίων. Η Διοίκηση του ΙΚΑ δεν έχει κάνει τίποτα προς την κατεύθυνση των προτάσεων φορέων της πόλης για στέγαση νηπιαγωγείων σε ισόγειους χώρους και του Ιστορικού Αρχείου Κρήτης στον πρώτο όροφο. Σημαντικότατα ντοκουμέντα της Ιστορίας της Κρήτης παραμένουν σε αποθήκες, δεν είναι προσβάσιμα στους πολίτες και τους επισκέπτες εξαιτίας της έλλειψης χώρου, ενώ, όσον αφορά τα νηπιαγωγεία, κάποια στεγάζονται ακριβώς δίπλα και είναι υπό έξωση. Την ίδια στιγμή, το κτήριο του πρώην ΙΚΑ παραμένει εγκαταλελειμμένο.
Νεώρια: Πρόκειται για άλλο ένα κατόρθωμα, διαχρονικό, κυβερνήσεων και δημοτικών αρχών, ένας τόσο μεγάλος και φορτωμένος με ιστορία αιώνων χώρος, να παραμένει ερειπωμένος και κλειστός απ’ όταν, μετά από σεισμό, κατέρρευσε τμήμα της οροφής. Δυστυχώς όμως, η αιδιαφορία και η ανικανότητα τοπικών και εθνικών πολιτικών ταγών δεν κατέρρευσε, κι έτσι η πόλη χάνει έναν σημαντικό χώρο εκθέσεων, συναυλιών, Μουσείων, που θα μπορούσε να έχει στην καρδιά της παλιάς πόλης και του ενετικού λιμανιού. Ο πολιτιστικός και ιστορικός πλούτος παραμένουν στα αζήτητα, όπως άλλωστε δείχνει και η εγκατάλειψη της Βίλας Σβάρτς και της Βίλας Πωλογιώργη στη Χαλέπα, συνοικία που άλλοτε ήταν πνιγμένη στο πράσινο και σήμερα ξεφυτρώνουν καθημερινά νέες πολυκατοικίες.
Άλλοι χώροι: Ένας ακόμη πιθανός νέος χώρος πρασίνου θα μπορούσε να προκύψει στο χώρο της ΒΙΟΧΥΜ στα Παχιανά, εφ’ όσον προχωρήσει η απομάκρυνση των εγκαταστάσεών της έξω από την πόλη. Δεκάδες άλλοι μικροί ελεύθεροι χώροι και μικρά παρκάκια σε ολόκληρη την πόλη παραμένουν εγκαταλελειμμένοι και κινδυνεύουν άμεσα με τσιμεντοποίηση».(πηγή :http://www.haniotika-nea.gr/index.php?art_id=33601)
Η φωτιά δεν μας καίει ....
η φωτιά καίει μέσα μας!!!
5 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ROSA NERA
ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 26-27-28/6/09
Σάββατο 27/6 /09
- ώρα 19:00 - Συζήτηση με θέμα : " η επιβολή των φαρμακοβιομηχανιών στην υγεία"
περισσότερα...
" Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΜΟΛΥΝΣΗΣ ΑΦΗΝΕΙ ΠΙΣΩ ΤΟΥ ΚΑΜΜΕΝΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΖΩΕΣ "
ΣΑΒΒΑΤΟ 20/6 /09
- ώρα 18:00 – ενημέρωση για την επικείμενη καταστροφή στην Σπίνα & στο Αποπηγάδι Χανίων , ακολουθεί ενημέρωση απο την Οικολογική Παρέμβαση Ηρακλειου για τοπικά περιβαλλοντικά ζητήματα.
KΥΡΙΑΚΗ 21/6 /09
- ώρα 20:00 –Ενημέρωση για το αεροδρόμιο στο καστέλλι απο την Πρωτοβουλία Πολιτών για τη Διάσωση, Προβολή και Αειφόρο Ανάπτυξη της Πεδιάδος.
περισσότερα...
1 σχόλιο:
Aloha people, brilliant image! love it > from michael who loves to bits [URL=http://free-sim-cards.org.uk]free sim cards[/URL]
Δημοσίευση σχολίου