Κυριακή 9 Σεπτεμβρίου 2007

Διεθνής διαγωνισμός για το νέο λιμάνι στο Τυμπάκι


Διεθνής διαγωνισμός για το νέο λιμάνι στο Τυμπάκι

Και επίσημα αναζητά πλέον επενδυτές η κυβέρνηση για το λιμάνι του νότου. Την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το λιμάνι στο Τυμπάκι δημοσίευσε χθες ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου. Πρόκειται για το έργο που μέχρι τώρα έχουν δείξει ενδιαφέρον Κινέζοι, Κορεάτες, επενδυτές από το Ντουμπάι.

Η σύμβαση θα είναι για 360 μήνες και ο προϋπολογισμός μπορεί ν’ ανέλθει στο 1 δις ευρώ! Χθες, ο υπουργός Ναυτιλίας Μανόλης Κεφαλογιάννης, ενημέρωσε τον δήμαρχο Τυμπακίου.

Με το δήμαρχο Τυμπακίου ο υπουργός Ναυτιλίας

Τον ενημέρωσε για το νέο λιμάνι




Για τις διαδικασίες προκήρυξης του διεθνούς διαγωνισμού για το λιμάνι του νότου ενημέρωσε χθες το δήμαρχο Τυμπακίου ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας κ.Κεφαλογιάννης. Ήδη όπως έγραψε και χθες η ‘Π’ δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων η πρόθεση του ΟΛΗ να συνάψει με Διεθνή Δημόσιο Διαγωνισμό, Σύμβαση Παραχώρησης για το Έργο «Ανάπτυξη Λιμενικών Εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι του Νομού Ηρακλείου Κρήτης».

Ο κ.Κεφαλογιάννης ενημέρωσε τον κ.Χαραλαμπάκη για τις διαδικασίες που έπρεπε να γίνουν και τον διαβεβαίωσε ότι αυτή η πρόθεση δεν αναιρεί το διάλογο που έχει ξεκινήσει με την τοπική κοινωνία.

Σύμφωνα με τον υπουργό ο διάλογος θα ξεκινήσει και με αυτή την αφορμή θα ξέρουν όλοι πως το ενδιαφέρον των επενδυτών είναι δεδομένο και με βάση κι αυτή την παράμετρο να αποφασίσουν.

Όπως τόνισε ο υπουργός με την ανακοίνωση στην Επίσημη Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων της Προκήρυξης για το Έργο, ουσιαστικά ξεκινά στο Τυμπάκι η ανάπτυξη ενός λιμένα διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Άπω Ανατολής (Σιγκαπούρη-Κίνα-Κορέα-Ιαπωνία-Ταϊβάν και Ινδίας), θα διασφαλίσει:

ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, στο πλαίσιο της ένταξής τους στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών

ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων στο επίπεδο της Περιφέρειας της Κρήτης αλλά και της χώρας συνολικά

υλοποίηση της λιμενικής πολιτικής του ΥΕΝ που συνδέεται με παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας στους Λιμένες της χώρας

Το εργο αποτελεί κυρίως ένα λιμενικό σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) που χωροθετείται στην νότια ακτογραμμή της Νήσου Κρήτης και συγκεκριμένα στην περιοχή του Κόκκινου Πύργου, που υπάγεται διοικητικά στο Δήμο Τυμπακίου του Νομού Ηρακλείου.

Η νέα λιμενική εγκατάσταση θα συνδεθεί απευθείας, μέσω νέας οδού πρόσβασης, με τον προβλεπόμενο Νότιο Οδικό Άξονα Κρήτης (Ν.Ο.Α.Κ.) στο τμήμα του Μάνδρες – Τυμπάκι (κλειστός οδικός άξονας, που διέρχεται εκτός των υφιστάμενων ορίων των οικισμών).

Η θέση του Έργου, συγκεντρώνει όλα τα κατάλληλα τυπολογικά γνωρίσματα ώστε να αναδειχθεί σε έναν από τους σημαντικότερους λιμένες μεταφόρτωσης της Ανατολικής Μεσογείου, και να αποκτήσει έτσι ένα ρόλο που διεκδικούν ήδη πολλά νησιά στην ευρύτερη περιοχή όπως η Μάλτα, η Κύπρος η Σικελία και η Ισπανία.

Σύμφωνα με το ΥΕΝ η δημιουργία στη συγκεκριμένη περιοχή ενός λιμένα διεθνούς εμβέλειας:

Θα ενισχύσει καθοριστικά τη στρατηγική θέση της νήσου στη λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου (θέση την οποία δεν έχει επαρκώς αξιοποιήσει μέχρι σήμερα), όπως προβλέπεται και από το εγκεκριμένο Περιφερειακό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης της Περιφέρειας Κρήτης (ΦΕΚ 1486Β/10-10-2003).

Θα συμβάλλει στην καθιέρωση της Κρήτης ως «Πύλη του Νότου» για την Ευρώπη και τις Παραευξείνιες Χώρες και στη διασύνδεσή της με την παγκοσμιοποιημένη οικονομία χωρών της Ασίας.

Θα συντελέσει στην ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, που αποτελεί και πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενώσεως.

Θα αναβαθμίσει την στρατηγική θέση της χώρας.

Θα συμβάλει στην ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο Περιφέρειας και Χώρας καθώς και στην αναδιάρθρωση της οικονομίας του τόπου.

Θα συμβάλει στην αύξηση της εξαγωγικής δραστηριότητας της Κρήτης.

Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Θα καταστήσει το Τυμπάκι γνωστό διεθνώς, ως σημαντικό λιμένα.

Η συνολική επένδυση για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων και των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει προεκτιμηθεί ότι είναι της τάξης των 800.000.000 έως 1.000.000.000 Ευρώ.

Η χρηματοδότηση του Έργου θα γίνει αποκλειστικά με ίδια και δανειακά κεφάλαια του Παραχωρησιούχου.

Οι Υποψήφιοι που θα λάβουν μέρος στο Διαγωνισμό θα πρέπει κατ’ ελάχιστον:

-να διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία σε επιχειρηματικές δραστηριότητες συναφείς με τις λειτουργίες που προτίθενται να ασκήσουν στο Έργο,

-να διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση λιμενικών και άλλων εγκαταστάσεων και έργων υποδομών παρομοίου μεγέθους και πολυπλοκότητας,

- να διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στην οργάνωση, διοίκηση και διαχείριση λιμένων, παροχή λιμενικών υπηρεσιών και λειτουργία σταθμών εμπορευματοκιβωτίων (container terminal) με αποδεικνυόμενη κίνηση άνω των 5.000.000,00 TEUs ετησίως στους λιμενικούς σταθμούς που ήδη διαχειρίζεται ο Υποψήφιος ή τα Μέλη του. Για τον προσδιορισμό της σχετικής κίνησης θα ληφθούν υπόψη τα επιμέρους ποσοστά συμμετοχής στο εταιρικό σχήμα του Υποψηφίου.

(δ) να διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη λειτουργία ενός (1) τουλάχιστον λιμενικού σταθμού Ε/Κ με αποδεδειγμένη κίνηση άνω των 1.500.000,00 TEUs για το έτος 2005.

Δεν υπάρχουν σχόλια: