Η περιβαλλοντική μελέτη του ΕΥΠΕ/ΥΠΕΧΩΔΕ μπάζει από παντού ακόμα και για τον πλέον άσχετο με ειδικούς όρο άνθρωπο……..:
Τι προβλέπεται για το έργο σύμφωνα με την Περιβαλλοντική μελέτη:
Κάλυψη έκτασης 7.481,8 στρεμμάτων.
3.800μ για τον κύριο αεροδιάδρομο.
24 ωρη λειτουργία, καθημερινά 334 πτήσεις το 2015, και 426 το 2025 .
Κατανάλωση 393 σχεδόν τόνων κηροζίνης, μια μέση ημέρα του έτους, ενώ παράγονται 1100 περίπου τόνοι CO2.
Υποσταθμό υψηλής τάσης της ΔΕΗ με αντίστοιχο εναέριο δίκτυο (150/20KV)
Κατανάλωση 2000κμ νερό την ημέρα μόνο για ύδρευση. Οι γεωτρήσεις δεν έχουν σήμερα αυτή την δυναμικότητα πόσο μάλλον το 2025
Μεταφορά καυσίμων με Βυτία από τον δρόμο Λινοπεραματα- Αεροδρόμιο (3 βυτιοφόρα την ώρα χωρητικότητας 30m3 χ10ώρες την ημέρα). Δηλαδή κινητές βόμβες στο δρόμο (κατά τα άλλα τα γκαζάκια στις τράπεζες μας ενοχλούν……). Όλα αυτά θα πηγαινοέρχονται από τον ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο που προβλέπεται να συνδέει το αεροδρόμιο με το Ηράκλειο;
Χρηματοδότηση των κατοίκων στα Ρουσωχώρια κ Αρχάγγελο (βρίσκονται ακριβώς δίπλα στο αεροδιάδρομο) για να βάλουν διπλά τσάμια στα σπίτια τους. Δηλαδή οι άνθρωποι για να επιβιώσουν θα πρέπει να είναι μόνιμα μέσα . προτείνεται η πιθανή μετεγκατάσταση τους χωρίς να αναφέρουν που κ με ποιους όρους. Ωστόσο ο πληθυσμός στα χωρία που γειτνιάζουν άμεσα με το αεροδρόμιο είναι πάνω 2000 άτομα τα οποία μαζί με άλλους θα χρειαστεί να γίνουν περιβαλλοντικοί πρόσφυγες.
«Εμπλουτισμό» του υδροφόρου ορίζονται με τα επεξεργασμένα λύματα του αεροδρομίου. Τα λύματα, αφού επεξεργάζονται (η μελέτη δεν αναφέρει που θα γίνει ο βιολογικός,) θα ρίχνονται σε κοντινό χείμαρρο. Η ίδια πρόβλεψη έχει γίνει και για το αεροδρόμιο των Σπάτων. Τώρα έχουν δημιουργηθεί λιμνούλες με τα λύματα στην γύρω περιοχή. Εδώ λόγω μορφολογίας του εδάφους – χωνάρια- θα πηγαίνουν στις γεωτρήσεις των Γουβών…..
Προβλέπει ότι οι ρύποι δεν θα επηρεάζουν σημαντικά τους κατοίκους. Οι ρύποι (ΝΟχ, SOx, Ozon και άλλες βλαβερές ενώσεις) από την λειτουργία του Ελ Βενιζέλος εντοπίζονται σε υψηλές συγκεντρώσεις σε περιοχές που βρίσκονται 20-30κμ μακριά από αυτό. (Παλλήνης του Μαρκόπουλου, των Γλυκών Νερών, της Βούλας)
Προβλέπει ότι το αεροδρόμιο θα γίνει με ανάθεση.
Σε ποιον τελικά χρειάζεται αυτό το αεροδρόμιο;
Για τους ντόπιους; σίγουρα όχι. Για τα προϊόντα του τόπου; σίγουρα όχι, Δεν προβλέπεται μεταφορά τους εξάλλου η παραγωγή της πεδιάδας θα έχει καταστραφεί από το αεροδρόμιο και την λειψυδρία.
Για τον τουρισμό, την ανάπτυξη και για να βρουν εργασία οι άνθρωποι λέει η μελέτη. Ως πότε πια θα φαντασιωνόμαστε το «εύκολο» χρήμα του τουρίστα, το οποίο πάντα καταλήγει στο μεγαλο-κεφαλαιούχο;. Δεν έχουμε άλλο τρόπο να ζήσουμε; Οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργούνται από τον τουρισμό είναι θέσεις επισφαλής. Εκμετάλλευσης, κακοπληρωμένες. Από εκεί που είμαστε κύριοι στο τόπο μας αφεντικά του εαυτού μας στη γη μας, βρισκόμαστε να τρέχουμε για άλλους για 700 ευρώ το μήνα και το ταμείο ανεργίας το χειμώνα….Και ως πότε θα έρχεται ο τουρίστας; Οι κλιματικές αλλαγές κάνουν θερμότερες κάθε χρόνο τις βόρειες χώρες και φέρνουν όλο και πιο κοντά την Κρήτη στην ερημοποίηση. Ο ήλιος λοιπόν δεν θα «πουλιέται[h2] » μόνο από εμάς.
Από την άλλη για ποια ανάπτυξη μιλάνε; Το μοντέλο της εξωγενής ανάπτυξης έχει καταρρεύσει εδώ και μισό αιώνα. Οι «εθνοσωτήρες» μας το ξέρουν, δεν το είπαν στους ντόπιους άρχοντες που σέρνονται πίσω τους τόσα χρόνια; Θα ανοίξουν 2.300 θέσεις εργασίας λένε. Οι 1000 είναι ήδη καλυμμένες. Το ενεργό εργατικό δυναμικό των 3 δήμων είναι πάνω από 8000 άτομα. Επίσης, κανείς δεν δεσμεύει την εταιρία που θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο να προσλάβει ντόπιους. Επιπλέον, οι θέσεις αυτός στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα έχουν όλα τα χαρακτηριστικά των θέσεων εργασίας που αναφέραμε παραπάνω. Φάτε μάτια ψάρια ή καλύτερα θέσεις λοιπόν……..
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα που δεν μας είπαν όπως:
· Πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν από τον πρωτογενή τομέα;…, πόση γη θα καταστραφεί;
· Το ότι ούτε οι κάτοικοι δεν θα μπορούμε να τρέφονται από τα προϊόντα τους λόγω της συγκέντρωσης τοξικών και άλλων ουσιών.
· Το ότι οι κάτοικοι της περιοχής σε λίγα χρόνια θα αυξήσουν τα κέρδη των φαρμακοβιομηχανίων, αφού είναι αποδεδειγμένο από έρευνες η λειτουργία αεροδρομίου τόσο κοντά σε κατοικημένες περιοχές έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στην υγεία όπως: καρδιόπαθειες, αναπνευστικά προβλήματα, άγχος και άλλα ψυχολογικά προβλήματα.
· Το ότι θα δημιουργηθεί μία θερμαντική νησίδα που θα αλλάξει το μικροκλίμα της περιοχής αυξάνοντας τη θερμοκρασία.
· Το ότι δεν θα υπάρχει νερό, ίσως ούτε για να πιούμε, μιας κ η δυναμικότητα των γεωτρήσεων είναι μικρή και η στάθμη τους μειώνεται συνεχώς. Αλλά ακόμα και το νερό αυτό δεν θα είναι καθαρό.
· Το ότι και το Ηράκλειο και οι Γούβες θα έχει πρόβλημα νερού και ποσότητας και ποιότητας. (είδαμε παραπάνω πως θα γίνεται η διάθεση των αποβλήτων. Ήδη η Δ/ση Δημόσιας Υγειάς με πρόσφατο έγγραφο της επισημαίνει τους κινδύνους.)
· Αυτό που δεν μας είπαν είναι που θα πάνε οι άνθρωποι που θα φύγουν από τα σπίτια τους, και ποια ψυχολογικά και κοινωνικά κενά θα έχουν.
· Αυτό που δεν είπαν είναι ότι η παρούσα μελέτη βασίστηκε στη μελέτη του 2003 η οποία προβλέπει αεροδιάδρομο 3000μ, λογικό ειπωμένος είναι να περιμένουμε ακόμα τα χειροτέρα………
· Δεν μας είπαν ποιος θα καρπωθεί τα κέρδη, και την υπεραξία. Σίγουρα ούτε ο ντόπιος εργολάβος, ούτε ο μαγαζάτορας. Τα κέρδη πάνε κατευθείαν στα ξένα ή εγχωρία κεφάλαια που θα κτίσουν και θα εκμεταλλεύονται το αεροδρόμιο για τα επόμενα 30 τουλάχιστο χρόνια.
Μας ρώτησαν αν το θέλουμε; ΟΧΙ!!!!
Κανείς δεν μπήκε στο κόσμο να ενημερώσει επαρκώς τους ανθρώπους της περιοχής. Κάπου υπήρχε μια προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το 2003!!! ηθελημένα δεν ενημέρωσαν και ηθελημένα πέρασε το μήνυμα ότι το μόνο που μας σώνει είναι το αεροδρόμιο…ηθελημένα αφήσαν τα γύρω χωρία να πιστεύουν ότι δεν πλήττονται και να ονειρεύονται βίλες και ξενοδοχεία……….Η αλήθεια όπως είδαμε απέχει πολύ.
Επειδή, λοιπόν τόσα χρόνια χορτάσαμε την υποκρισία και τα ψέματα της κεντρικής κ ντόπιας εξουσίας και είδαμε περίτρανα τα παιχνίδια που παίζονται σε βάρος μας είναι καιρός να δράσουμε μόνοι μας. Επιπλέον, σε αντίθεση με όσους προεξοφλούν την υλοποίηση του έργου, επειδή αποτελεί κρατική βούληση αντιπαραθέτουμε τα παραδείγματα έργων που σταμάτησαν όπως: την κατασκευή διαμετακομιστικού σταθμού πλοίων στην Γαυδοπούλα και πρόσφατα στο Τυμπάκι. Πιστεύουμε ότι μπορούμε αν σταματήσουμε το έργο. Πιστεύουμε ότι μπορούμε και δεν πρέπει επιτρέψουμε ξανά σε κανένα να αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς.
Η αλήθεια βρίσκεται την αυτοργάνωση μας για να σταματήσουμε το έργο και να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.
[h1]Το αεροδρόμιο το τοποθετούν σε μια πεδιάδα με ένα απίστευτο φυσικό πλούτο γύρω -γύρω, με αξιόλογα και ποιοτικότατα προϊόντα. Το τοποθετούν σε μια πεδιάδα που το χειμώνα τις πρωινές ώρες σκεπάζεται με πυκνή ομίχλη… και διπλά σε ενεργό στρατιωτικό αεροδρόμιο με δυο σκαμμένους λόφους γεμάτους πυρομαχικά. (όπως καταλαβαίνουμε σε περίπτωση ατυχήματος δεν θα ακούσουμε ούτε το μπούμ!!!).
[h2]«Πουλάνε ήλιο και θάλασσα», η απόλυτη χυδαιότητα του νεοέλληνα απέναντι στην φύση και τον άνθρωπο.
X.Z.E.
Τι προβλέπεται για το έργο σύμφωνα με την Περιβαλλοντική μελέτη:
Κάλυψη έκτασης 7.481,8 στρεμμάτων.
3.800μ για τον κύριο αεροδιάδρομο.
24 ωρη λειτουργία, καθημερινά 334 πτήσεις το 2015, και 426 το 2025 .
Κατανάλωση 393 σχεδόν τόνων κηροζίνης, μια μέση ημέρα του έτους, ενώ παράγονται 1100 περίπου τόνοι CO2.
Υποσταθμό υψηλής τάσης της ΔΕΗ με αντίστοιχο εναέριο δίκτυο (150/20KV)
Κατανάλωση 2000κμ νερό την ημέρα μόνο για ύδρευση. Οι γεωτρήσεις δεν έχουν σήμερα αυτή την δυναμικότητα πόσο μάλλον το 2025
Μεταφορά καυσίμων με Βυτία από τον δρόμο Λινοπεραματα- Αεροδρόμιο (3 βυτιοφόρα την ώρα χωρητικότητας 30m3 χ10ώρες την ημέρα). Δηλαδή κινητές βόμβες στο δρόμο (κατά τα άλλα τα γκαζάκια στις τράπεζες μας ενοχλούν……). Όλα αυτά θα πηγαινοέρχονται από τον ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο που προβλέπεται να συνδέει το αεροδρόμιο με το Ηράκλειο;
Χρηματοδότηση των κατοίκων στα Ρουσωχώρια κ Αρχάγγελο (βρίσκονται ακριβώς δίπλα στο αεροδιάδρομο) για να βάλουν διπλά τσάμια στα σπίτια τους. Δηλαδή οι άνθρωποι για να επιβιώσουν θα πρέπει να είναι μόνιμα μέσα . προτείνεται η πιθανή μετεγκατάσταση τους χωρίς να αναφέρουν που κ με ποιους όρους. Ωστόσο ο πληθυσμός στα χωρία που γειτνιάζουν άμεσα με το αεροδρόμιο είναι πάνω 2000 άτομα τα οποία μαζί με άλλους θα χρειαστεί να γίνουν περιβαλλοντικοί πρόσφυγες.
«Εμπλουτισμό» του υδροφόρου ορίζονται με τα επεξεργασμένα λύματα του αεροδρομίου. Τα λύματα, αφού επεξεργάζονται (η μελέτη δεν αναφέρει που θα γίνει ο βιολογικός,) θα ρίχνονται σε κοντινό χείμαρρο. Η ίδια πρόβλεψη έχει γίνει και για το αεροδρόμιο των Σπάτων. Τώρα έχουν δημιουργηθεί λιμνούλες με τα λύματα στην γύρω περιοχή. Εδώ λόγω μορφολογίας του εδάφους – χωνάρια- θα πηγαίνουν στις γεωτρήσεις των Γουβών…..
Προβλέπει ότι οι ρύποι δεν θα επηρεάζουν σημαντικά τους κατοίκους. Οι ρύποι (ΝΟχ, SOx, Ozon και άλλες βλαβερές ενώσεις) από την λειτουργία του Ελ Βενιζέλος εντοπίζονται σε υψηλές συγκεντρώσεις σε περιοχές που βρίσκονται 20-30κμ μακριά από αυτό. (Παλλήνης του Μαρκόπουλου, των Γλυκών Νερών, της Βούλας)
Προβλέπει ότι το αεροδρόμιο θα γίνει με ανάθεση.
Σε ποιον τελικά χρειάζεται αυτό το αεροδρόμιο;
Για τους ντόπιους; σίγουρα όχι. Για τα προϊόντα του τόπου; σίγουρα όχι, Δεν προβλέπεται μεταφορά τους εξάλλου η παραγωγή της πεδιάδας θα έχει καταστραφεί από το αεροδρόμιο και την λειψυδρία.
Για τον τουρισμό, την ανάπτυξη και για να βρουν εργασία οι άνθρωποι λέει η μελέτη. Ως πότε πια θα φαντασιωνόμαστε το «εύκολο» χρήμα του τουρίστα, το οποίο πάντα καταλήγει στο μεγαλο-κεφαλαιούχο;. Δεν έχουμε άλλο τρόπο να ζήσουμε; Οι όποιες θέσεις εργασίας δημιουργούνται από τον τουρισμό είναι θέσεις επισφαλής. Εκμετάλλευσης, κακοπληρωμένες. Από εκεί που είμαστε κύριοι στο τόπο μας αφεντικά του εαυτού μας στη γη μας, βρισκόμαστε να τρέχουμε για άλλους για 700 ευρώ το μήνα και το ταμείο ανεργίας το χειμώνα….Και ως πότε θα έρχεται ο τουρίστας; Οι κλιματικές αλλαγές κάνουν θερμότερες κάθε χρόνο τις βόρειες χώρες και φέρνουν όλο και πιο κοντά την Κρήτη στην ερημοποίηση. Ο ήλιος λοιπόν δεν θα «πουλιέται[h2] » μόνο από εμάς.
Από την άλλη για ποια ανάπτυξη μιλάνε; Το μοντέλο της εξωγενής ανάπτυξης έχει καταρρεύσει εδώ και μισό αιώνα. Οι «εθνοσωτήρες» μας το ξέρουν, δεν το είπαν στους ντόπιους άρχοντες που σέρνονται πίσω τους τόσα χρόνια; Θα ανοίξουν 2.300 θέσεις εργασίας λένε. Οι 1000 είναι ήδη καλυμμένες. Το ενεργό εργατικό δυναμικό των 3 δήμων είναι πάνω από 8000 άτομα. Επίσης, κανείς δεν δεσμεύει την εταιρία που θα διαχειρίζεται το αεροδρόμιο να προσλάβει ντόπιους. Επιπλέον, οι θέσεις αυτός στην συντριπτική τους πλειοψηφία θα έχουν όλα τα χαρακτηριστικά των θέσεων εργασίας που αναφέραμε παραπάνω. Φάτε μάτια ψάρια ή καλύτερα θέσεις λοιπόν……..
Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα που δεν μας είπαν όπως:
· Πόσες θέσεις εργασίας θα χαθούν από τον πρωτογενή τομέα;…, πόση γη θα καταστραφεί;
· Το ότι ούτε οι κάτοικοι δεν θα μπορούμε να τρέφονται από τα προϊόντα τους λόγω της συγκέντρωσης τοξικών και άλλων ουσιών.
· Το ότι οι κάτοικοι της περιοχής σε λίγα χρόνια θα αυξήσουν τα κέρδη των φαρμακοβιομηχανίων, αφού είναι αποδεδειγμένο από έρευνες η λειτουργία αεροδρομίου τόσο κοντά σε κατοικημένες περιοχές έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στην υγεία όπως: καρδιόπαθειες, αναπνευστικά προβλήματα, άγχος και άλλα ψυχολογικά προβλήματα.
· Το ότι θα δημιουργηθεί μία θερμαντική νησίδα που θα αλλάξει το μικροκλίμα της περιοχής αυξάνοντας τη θερμοκρασία.
· Το ότι δεν θα υπάρχει νερό, ίσως ούτε για να πιούμε, μιας κ η δυναμικότητα των γεωτρήσεων είναι μικρή και η στάθμη τους μειώνεται συνεχώς. Αλλά ακόμα και το νερό αυτό δεν θα είναι καθαρό.
· Το ότι και το Ηράκλειο και οι Γούβες θα έχει πρόβλημα νερού και ποσότητας και ποιότητας. (είδαμε παραπάνω πως θα γίνεται η διάθεση των αποβλήτων. Ήδη η Δ/ση Δημόσιας Υγειάς με πρόσφατο έγγραφο της επισημαίνει τους κινδύνους.)
· Αυτό που δεν μας είπαν είναι που θα πάνε οι άνθρωποι που θα φύγουν από τα σπίτια τους, και ποια ψυχολογικά και κοινωνικά κενά θα έχουν.
· Αυτό που δεν είπαν είναι ότι η παρούσα μελέτη βασίστηκε στη μελέτη του 2003 η οποία προβλέπει αεροδιάδρομο 3000μ, λογικό ειπωμένος είναι να περιμένουμε ακόμα τα χειροτέρα………
· Δεν μας είπαν ποιος θα καρπωθεί τα κέρδη, και την υπεραξία. Σίγουρα ούτε ο ντόπιος εργολάβος, ούτε ο μαγαζάτορας. Τα κέρδη πάνε κατευθείαν στα ξένα ή εγχωρία κεφάλαια που θα κτίσουν και θα εκμεταλλεύονται το αεροδρόμιο για τα επόμενα 30 τουλάχιστο χρόνια.
Μας ρώτησαν αν το θέλουμε; ΟΧΙ!!!!
Κανείς δεν μπήκε στο κόσμο να ενημερώσει επαρκώς τους ανθρώπους της περιοχής. Κάπου υπήρχε μια προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το 2003!!! ηθελημένα δεν ενημέρωσαν και ηθελημένα πέρασε το μήνυμα ότι το μόνο που μας σώνει είναι το αεροδρόμιο…ηθελημένα αφήσαν τα γύρω χωρία να πιστεύουν ότι δεν πλήττονται και να ονειρεύονται βίλες και ξενοδοχεία……….Η αλήθεια όπως είδαμε απέχει πολύ.
Επειδή, λοιπόν τόσα χρόνια χορτάσαμε την υποκρισία και τα ψέματα της κεντρικής κ ντόπιας εξουσίας και είδαμε περίτρανα τα παιχνίδια που παίζονται σε βάρος μας είναι καιρός να δράσουμε μόνοι μας. Επιπλέον, σε αντίθεση με όσους προεξοφλούν την υλοποίηση του έργου, επειδή αποτελεί κρατική βούληση αντιπαραθέτουμε τα παραδείγματα έργων που σταμάτησαν όπως: την κατασκευή διαμετακομιστικού σταθμού πλοίων στην Γαυδοπούλα και πρόσφατα στο Τυμπάκι. Πιστεύουμε ότι μπορούμε αν σταματήσουμε το έργο. Πιστεύουμε ότι μπορούμε και δεν πρέπει επιτρέψουμε ξανά σε κανένα να αποφασίζει για εμάς χωρίς εμάς.
Η αλήθεια βρίσκεται την αυτοργάνωση μας για να σταματήσουμε το έργο και να πάρουμε τη ζωή μας στα χέρια μας.
[h1]Το αεροδρόμιο το τοποθετούν σε μια πεδιάδα με ένα απίστευτο φυσικό πλούτο γύρω -γύρω, με αξιόλογα και ποιοτικότατα προϊόντα. Το τοποθετούν σε μια πεδιάδα που το χειμώνα τις πρωινές ώρες σκεπάζεται με πυκνή ομίχλη… και διπλά σε ενεργό στρατιωτικό αεροδρόμιο με δυο σκαμμένους λόφους γεμάτους πυρομαχικά. (όπως καταλαβαίνουμε σε περίπτωση ατυχήματος δεν θα ακούσουμε ούτε το μπούμ!!!).
[h2]«Πουλάνε ήλιο και θάλασσα», η απόλυτη χυδαιότητα του νεοέλληνα απέναντι στην φύση και τον άνθρωπο.
X.Z.E.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου