Σάββατο 14 Μαρτίου 2009
Εξελίξεις για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι
Ναι στην κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελλίου υπό όρους λέει και η διοίκηση της ΤΕΔΚ Ηρακλείου που συνεδρίασε χθες έχοντας πάρει τους φακέλους των μελετών από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Οι δήμαρχοι του νομού θέτουν βασικά 8 προϋποθέσεις που πρέπει να ισχύσουν για να προχωρήσει το έργο σύντομα και χωρίς προβλήματα.
Οι όροι για το αεροδρόμιο :
Οι δήμαρχοι του νομού θεωρούν ότι το έργο πρέπει να προχωρήσει, αλλά ξεκαθάρισαν ότι πρέπει να διασαφηνιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις. Όπως,
να είναι ένα αεροδρόμιο ανταγωνιστικό και φτηνό. Να μπουν δημόσια κεφάλαια για να εξασφαλιστεί το ότι θα είναι ένα προσιτό αεροδρόμιο και να μην συμβεί αυτό που έγινε με το “Βενιζέλος” που είναι από τα πλέον ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης.
-Να είναι σύγχρονο και ασφαλές καθώς θα τηρηθούν οι περιβαλλοντικοί και άλλοι όροι που θα τεθούν
-Να γίνει προσπάθεια να μειωθεί στο ελάχιστο για τους όμορους δήμους η επιβάρυνση που θα υπάρξει από ηχορύπανση, και αλλοιώσεις στο περιβάλλον.
-Να δημιουργηθεί ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος που θα πηγαίνει κατευθείαν στο αεροδρόμιο από το Ηράκλειο
-Να προχωρήσει άμεσα η χωροταξική μελέτη και να αποφασιστούν οι χρήσεις γης διότι ήδη έχει αρχίσει ένα πρωτόγνωρο ‘παζάρι’ στην περιοχή.
-Να συμμετέχει σε όλες τις διαδικασίες διαλόγου η ΤΕΔΚ
-Να θεσπιστεί ένα ανταποδοτικό τέλος για τις τοπικές κοινωνίες που βασικά θα σηκώσουν το βάρος της ανάπτυξης
-Να συγκροτηθεί από τώρα φορέας για την αξιοποίηση της έκτασης στο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης που θα προτείνει το τι θα γίνει με την περιοχή.
Αντισταθμιστικά οφέλη, απομάκρυνση του στρατιωτικού αεροδρομίου και ρυθμιστικό σχέδιο είναι μερικές από τις προϋποθέσεις που θέτουν οι κάτοικοι του Ευαγγελισμού για να αποδεχθούν την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.
Οι 156 κάτοικοι που υπογράφουν το σχετικό κείμενο, ξεκαθαρίζουν ότι είναι θετική η πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ, εκτιμούν την σπουδαιότητα του έργου και τάσσονται υπέρ της κατασκευής μόνο υπό τους παρακάτω όρους:
1Θέμα αποζημιώσεων: Οι αποζημιώσεις να είναι δίκαιες, άμεσες και χωρίς πολλές διαδικασίες και ανάλογες των αποζημιώσεων που έχουν δοθεί σε άλλα μεγάλα έργα όπως φράγμα Αποσελέμη και Παγκρήτιο Στάδιο.
2Ανταποδοτικά οφέλη: Προφανώς στους κατοίκους που χάνουν την περιουσία τους πρέπει να χορηγηθούν άμεσα και νομοθετημένα ανταποδοτικά οφέλη (εργασία στο αεροδρόμιο, κοινωνικές παροχές όπως χαμηλότοκα δάνεια, αντίστοιχες αυτών που έχει δώσει η Ελληνική Πολιτεία σε ανάλογες περιπτώσεις π.χ. (Πτολεμαΐδα), με αυστηρά αντικειμενικά κριτήρια, την περιουσία που χάνουν, την περιβαλλοντική όχληση που θα υποστούν, και την οικονομική τους κατάσταση.
Επίσης τα ανταποδοτικά οφέλη των γύρω από την περιοχή δήμων πρέπει να είναι ανάλογα με τη συνεισφορά τους στο έργο.
3Το σχέδιο της γενικής διάταξης, το οποίο απ’ ό,τι φαίνεται έχει γίνει από ειδικούς επιστήμονες, να παραμείνει στις γενικές του γραμμές όπως έχει, οι δε τυχόν βελτιώσεις να εκπορεύονται αποκλειστικά και μόνο από επιστημονικά δεδομένα και όχι από προτάσεις ασχέτων και ανεύθυνων.
Η μετατόπιση του κεντρικού δρόμου πρόσβασης δυτικά από το χωριό μας θα μας εγκλωβίσει μεταξύ δρόμου και αεροδρομίου και κάθε πρόταση αλλαγής θέσης την θεωρούμε απαράδεκτη.
Προφανώς επιθυμούμε να γίνουν και άλλες προσβάσεις ούτως ώστε να υπάρχει διευκόλυνση όλων, αλλά σύμφωνα πάντα με τεχνικά κριτήρια.
4 Επειδή όπως αναφέραμε εκ των πραγμάτων το έργο κατασκευάζεται ουσιαστικά στο χωριό μας, ζητάμε την παρουσία εκπροσώπων μας σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του έργου. Οι επιτροπές που θα συσταθούν να είναι ολιγομελείς για να είναι αποτελεσματικές και προφανώς πρέπει να περιλαμβάνουν και εκπροσώπους των οικισμών που πλήττονται δηλαδή του Αρχαγγέλου και των Ρουσοχωρίων κ.λ.π.
Δεν θα δεχτούμε συμμετοχή σε επιτροπή πολυμελή και με άσχετους εκπροσώπους.
5Επικροτούμε πλήρως τις θέσεις που έχει διατυπώσει ο κ. υπουργός ΠΕΧΩΔΕ ιδιαίτερα όσον αφορά τις προδιαγραφές του έργου και δεν πρόκειται να δεχτούμε εκπτώσεις στην ποιότητα του έργου.
Δηλαδή ζητάμε το αεροδρόμιο να είναι από τα πλέον σύγχρονα παγκοσμίως, εξάλλου η χώρα μας έχει εκτελέσει έργα τέτοια όπως την Αττική Οδό και την γέφυρα του Ρίου- Αντιρρίου.
6 Ν’ απομακρυνθεί άμεσα το στρατιωτικό αεροδρόμιο. Εφόσον δε λόγοι εθνικής ασφάλειας επιβάλλουν την παραμονή του να υπάρξει δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα υπάρξει αναπροσαρμογή των σχεδίων για να γίνει εφικτή η απομάκρυνσή του σε μεταγενέστερο χρόνο και ο χώρος αυτός να αξιοποιηθεί με άλλες ήπιας μορφής χρήσεις προς όφελος των κατοίκων της περιοχής.
7 Ρυθμιστικό σχέδιο. Επειδή η ευθύνη απέναντι στα παιδιά μας είναι μεγάλη, θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη να συνταχθεί ρυθμιστικό σχέδιο όλης της περιοχής, να καθοριστούν χρήσεις γης, ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η όλη περιοχή άμεσα αλλά και μακροπρόθεσμα, και να ακολουθήσει ρυμοτομικό σχέδιο.
Υπάρχει χρόνος το ρυθμιστικό σχέδιο αυτό να ξεκινήσει άμεσα πριν την απαλλοτρίωση και να ψηφιστεί από τη Βουλή μαζί με το αεροδρόμιο. Η πρότασή μας είναι το σχέδιο αυτό να καλύπτει όλη την ευρύτερη περιοχή ούτως ώστε να ωφεληθούν όλοι οι κάτοικοί της.
8 Ζητάμε να συνεργαστούν οι δήμοι της περιοχής μας γιατί τότε μόνο θα επιτευχθούν τα μεγαλύτερα οφέλη για όλους”.
Και οι κάτοικοι καταλήγουν:
“Ζητάμε από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας να δουν το έργο με την σοβαρότητα που πρέπει, να μην προβάλουν θέσεις ανεύθυνων και ατόμων άσχετων με το έργο, αλλά τις θέσεις των φορέων και των κατοίκων της περιοχής και μάλιστα αυτών που θα επωμιστούν το βάρος για την εκτέλεσή του.
Οι παραπάνω προϋποθέσεις που θεωρούμε λογικές, δίκαιες, νόμιμες και εύκολα υλοποιήσιμες, αποτελούν τα ελάχιστα που ζητάμε σε ανταλλαγή αυτών που διαθέτουμε για την εκτέλεση του έργου και αποδυναμώνουμε κάθε άλλοθι για καθυστερήσεις και αναβολές.
Θα είμαστε ευτυχείς να είμαστε σε λίγα χρόνια παρόντες στην πρώτη προσγείωση αεροσκάφους και να πούμε ότι άξιζε τον κόπο να δώσουμε τη γη που κληρονομήσαμε από τους πατέρες μας.
Οι θέσεις αυτές έγιναν δεκτές απ’ όλους που παραβρέθηκαν στη γενική συνέλευση και υπογράφονται απ’ όλους.
(πηγή : http://www.patris.gr)
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου