Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη έχουν προχωρήσει όλες οι διαδικασίες για να δημοπρατηθεί το έργο, το οποίο σύμφωνα με τον ίδιο, θα αλλάξει την εικόνα της περιοχής και της Κρήτης. Φυσικά για να υλοποιηθεί το λιμάνι στο Νότο θα πρέπει να συμφωνήσει και η τοπική κοινωνία.
Μ. Κεφαλογιάννης: “Ετοιμο για δημοπράτηση το λιμάνι του νότου”
Φάκελο μελετών παραδίδει στους φορείς της Μεσαράς ο πρώην υπουργός
Πλήρη φάκελο με τις μελέτες για το λιμάνι του νότου αναμένεται να παραδώσει σήμερα στις αρχές της Μεσαράς ο πρώην υπουργός κ. Μανόλης Κεφαλογιάννης που δηλώνει ότι το έργο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί!
Ο πρώην υπουργός Ναυτιλίας που εμπνεύστηκε και έθεσε σε τροχιά υλοποίησης το λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στο Τυμπάκι παρακολουθεί στενά το όλο σχέδιο και τώρα που βρίσκεται εκτός κυβέρνησης. Σήμερα σε συνάντηση που θα έχει στο δήμο Τυμπακίου αλλά και στο δήμο Μοιρών θα παραδώσει τον φάκελο με τις ενέργειες που έχουν γίνει ώστε το έργο να μπορεί να δημοπρατηθεί.
Ο κ. Κεφαλογιάννης θα τους ενημερώσει ότι το έργο είναι πλέον έτοιμο να δημοπρατηθεί, αρκεί να συμφωνήσουν οι τοπικές κατοικίες όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος εξ αρχής.
Στον φάκελο που αναμένεται να δώσει σήμερα ο κ. Κεφαλογιάννης στις τοπικές Αρχές βρίσκονται 10 βασικές ενέργειες που έπρεπε να γίνουν:
- Πρακτικό της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με την συμμετοχή εκπροσώπων 10 υπουργείων, με το οποίο εγκρίνεται το έργο.
- Απόφαση ΥΕΝ οριοθέτησης Ζώνης Λιμένα Τυμπακίου και καθορισμός χερσαίας ζώνης (επέκταση προς τα δυτικά χερσαίας ζώνης Κόκκινου Πύργου).
- Μελέτη για την προκαταρκτική εκτίμηση κοινωνικών, οικονομικών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την κατασκευή διεθνούς εμβέλειας λιμανιού στο Τυμπάκι (ανάδοχος Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, δαπάνη: 53.550 ευρώ)
- Μελέτη για την διεύρυνση οικονομικής και τεχνικής βιωσιμότητας δημιουργίας λιμανιού στη Νότια Κρήτη. (Ανάδοχος: Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο, Δαπάνη: 20.000 ευρώ)
- Π.Π.Ε του έργου ανάπτυξης λιμενικών εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και λοιπών οικολογικών μελετών βάσης για θέματα χερσαίας χλωρίδας, πανίδας και θαλασσίου περιβάλλοντος (ανάδοχος: ENVECO-Παπαγρηγορίου. Δαπάνη: 83.300 ευρώ)
- Μελέτη για την διερεύνηση δημιουργίας λιμενικών εγκαταστάσεων ακτοπλοΐας, σκαφών αναψυχής, λιμένα μεταφόρτωσης κλπ. και έργων προστασίας εκ των προσχώσεων που δημιουργούνται από τα παράκτια ρεύματα στον Κόκκινο Πύργο στην περιοχή Τυμπάκι στη Νότια Κρήτη (Ανάδοχος: Δρέττας, δαπάνη: 107.100 ευρώ).
- Μελέτη για την ανάπτυξη λιμενικών εγκαταστάσεων στο Τυμπάκι Νομού Ηρακλείου (MASTER PLAN). (Ανάδοχος: Δρέττας, δαπάνη 251.090 ευρώ).
- Εγκριση Π.Π.Ε και αξιολόγησης του έργου “Λιμενική εγκατάσταση στο Τυμπάκι Ν.Α. Ηρακλείου” από το ΥΠΕΧΩΔΕ.
- Χρηματοοικονομική μελέτη της Δημοκρατίας της Κορέας και
- Σχέδιο διακήρυξης του έργου “Λιμένας Τυμπακίου” (Ανάδοχος: Νομικό Γραφείο Μαρκεζίνης-Γιαννακόπουλος, δαπάνη: 90.000 ευρώ).
Το λιμάνι
Οπως είναι γνωστό το όραμα του κ. Κεφαλογιάννη ήταν να λειτουργήσει αυτό το λιμάνι ως σταθμός μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων (transshipment hub) ετήσιας δυναμικότητας μέχρι 2.000.000 TEU’s με ποσοστό εγχώριας διακίνησης και με προορισμό την ενδοχώρα του λιμένα (Κρήτη) της τάξεως του 5% (περίπου 100.000 TEU’s ανά έτος) και στον ανατολικό του τομέα προβλέπεται η λειτουργία ανεξάρτητης εγκατάστασης Ro-Ro με την ταυτόχρονη εξυπηρέτηση δυο πλοίων αμιγώς Ro-Ro ή Ο/Γ-Ε/Γ (ferries).
Περιλαμβάνεται επίσης και η δημιουργία καταφυγίου αγκυροβολίας σκαφών αναψυχής μικτής χρήσης (Μαρίνα) σε επαφή με το δυτικό άκρο του λιμένα, η χωρητικότητα του οποίου ανέρχεται σε 400 σκάφη. Ο προϋπολογισμός του έργου για την κατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων, των λοιπών συνοδών έργων καθώς και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού έχει προεκτιμηθεί ότι θα είναι της τάξης 1.000.000.000 ευρώ (1 δις).
Η λιμενική εγκατάσταση θα συνδεθεί απευθείας μέσω της νέας οδού πρόσβασης με τον προβλεπόμενο Νότιο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΝΟΑΚ).
Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη, με ένα τέτοιο έργο, ουσιαστικά ξεκινά στο Τυμπάκι η ανάπτυξη ενός λιμένα διεθνούς εμβέλειας, του οποίου η σύνδεση με άλλους μεγάλους λιμένες της Μεσογείου, της Απω Ανατολής (Σιγκαπούρη-Κίνα-Κορέα, Ιαπωνία-Ταϊβάν) καθώς και της Ινδίας, θα διασφαλίσει την:
- Ανάπτυξη της αποδοτικότητας των θαλασσίων μεταφορών, στο πλαίσιο της ένταξης τους στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
- Ενίσχυση των οικονομικών δραστηριοτήτων σε επίπεδο Περιφέρειας αλλά και χώρας.
- Αύξηση και βελτίωση των τουριστικών και αλιευτικών υποδομών της περιοχής.
- Προώθηση του θαλάσσιου τουρισμού και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της ευρύτερης περιοχής.
- Προώθηση των αγροτικών προϊόντων όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε άλλα μέρη του κόσμου με την ταυτόχρονη λειτουργία του υπάρχοντος αεροδρομίου και για πολιτική χρήση.
το παραπανω αρθρο ειναι αναδημοσιευση απο τοπική εφημερριδα
( link : http://www.patris.gr/articles/138331/78189)
.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου